Kategori: DUYURULAR

  • 2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MESAJI

    2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Mesajı

    2012-2013 Eğitim ve Öğretim yılı 11 Eylül 2012 Salı günü başlayacaktır. Yeni bir eğitim – öğretim yılına başlamanın engin heyacanı ve mutluluğunu birlikte yaşıyoruz. Bu duygularla, eğitim camiasını ve eğitimle ilgilenen herkesi en içten muhabbetlerimle selâmlıyorum.

    Değerli öğretmenler,

    Bu yıl aramıza yeni katılan öğrencilerimiz sorumluluğumuzu ve heyacanımızı arttırırken, bir yandan da bizlere güç ve kuvvet vermektedir.

    Çocuklarımızı, hayata ve üst öğrenim kurumlarına hazırlamak gibi çok önemli ve anlamlı bir görevimiz var. Geleceğimizi emanet edeceğimiz yavrularımıza, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kendilerini geliştirme fırsatı vererek, üreten, paylaşan, çağdaş bilgilerle beslenen, özgürce düşünebilen, tartışan bireyler olarak yetiştirmek hepimizin ortak görevidir. Amacınız çocuklarımıza verilen eğitim seviyesini, kalitesini yükseltmek, tarihimize, kültürümüze, milli ve manevi değerlerimize bağlı, bilgili çağdaş kuşaklar yetiştirmek olmalıdır.

     Saygıdeğer veliler,

    Her türlü fedakârlığı yaparak yetiştirdiğiniz çocuklarınız bugünlere sizlere güvenerek geldiler. Sizler de onlara güveniyorsunuz. Güvenmeye devam ediniz. Çünkü; çocuklarınıza gösterdiğiniz ilginin onları yaşamları boyunca etkileyeceğini unutmayınız. Eğitim ve öğretim, sadece okulda başlayıp okulda biten bir süreç değildir. Aile, okul ve öğrenci üçgeninde gelişen ve devam eden bir süreçtir. Dolayısıyla bu üçgeni gerektiği şekilde geliştirmek durumundayız. Anne ve babanın çocuk, okul ve öğretmenle birlikte etkili bir iletişim içinde olması çok önemlidir. Unutmayalım ki, çocuklarımıza bırakabileceğimiz en büyük miras, iyi bir eğitimdir. Çocuklarınızın Azınlık okullarında okumalarına ve her türlü etkinliğe katılmalarını teşvik edin. Çocuklarınızla ilgilendiğiniz ölçüde başarılarının arttığını göreceksiniz.

     Sevgili öğrenciler;

    Yarınların geleceğisiniz; her bilgiyi öğrenecek konumdasınız. Gençlik kabiliyetlerinizi, bilgi ve becerinizi arttırmaya yönelirseniz hem siz, hem de Azınlık yarar görecektir. Eğer yaşamakta olduğumuz çağın üretken bireyleri olmak istiyorsanız, teknolojinin sunduğu bilgi kaynaklarını en iyi şekilde kullanabilecek düzeye gelmelisiniz. Bu konuda başarılı olmak için çaba harcamalısınız. Hızla ilerleyen teknolojiyi bilim ve insanlığın yararı için kulanmalısınız. Kendinizi sürekli yenileme, geliştirme azim ve gayreti içinde olunuz. Ne kadar büyük hedefleriniz olursa, o oranda başarılar elde edeceğinizi biliniz. Hayat boyu daha huzurlu olmanın yolu, alınan eğitimin kalitesiyle orantılı olduğunu aklınızdan çıkarmayınız. Yeni eğitim – öğretim yılının sizlere; bilgi, beceri ve mutluluklar kazandırmasını dilerim.

     Bu duygu ve düşüncelerle değerli meslektaşlarımıza, kıymetli velilerimize ve sevgili öğrencilerimize iyi bir ders yılı temennisiyle saygı ve sevgilerimizi sunuyoruz. Herkes hakkında hayırlı olsun.

    YÖNETİM KURULU ADINA

    BAŞKAN

    İbrahim MEHMET

    Genel Sekreter

    Ridvan DELİ-HASAN

  • 2011-2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MESAJI

    2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı Mesajı

    Saygıdeğer meslektaşlarım, yarınların geleceği olan kıymetli öğrencilerimiz ve değerli veliler,
    2011 – 2012 eğitim – öğretim yılı için 12 Eylül 2011 Pazartesi sabahı ilk ders zili çalacaktır.
    Yeni eğitim – öğretim yılına başlarken, eğitim camiasını ve eğitimle ilgilenen herkesi en içten muhabbetlerimle selâmlıyorum.
    Bu münasebetle bizler eğitmenler olarak çok önemli bir pozisyonda olduğumuzu asla unutmamamız gerekiyor. Hem bilgiyle aydınlanma, hem de insani özellikleri, kazandırma sorumluluğumuz bulunmaktadır. Yeni bilgileri öğrenme ve öğretmenin heyecanı içerisinde yaşıyoruz. Buna öğrenme zevki de diyebiliriz. Eğitimci bu zevki sürekli yaşayan ve öğrencilerinin de yaşamasına aracılık yapan kimse olmak zorundadır.
    Değerli meslektaşlarım!
    Yeni eğitim – öğretim yılında daha başarılı olabilmek için elimizden gelen gayreti, büyük hedefler doğrultusunda ortaya koymamız gerekir. Bizler, her öğrencimizin sınırsız kabiliyetleri ve  ayrı birer dünyalarının var olduğunu biliyoruz. Öğrencilerimizin çoğu bulundukları zaman ve mekân içerisinde kabiliyetlerini açığa çıkaramamış veya çıkarma fırsatı bulamamış olabilir.
    Ancak, bizlerin sayesinde öğrencilerimizde var olan sınırsız potansiyel güç ve kabiliyetler açığa çıkacaktır. Eğitimci, her öğrencinin özünde saklı olan cevheri keşfeden ve o cevhere uygun işlem ve yaklaşımlar sergileyen erdemli bir kişidir. Bizler bu kutsal görevlerimizi  yerine getirirken muhtaç olduğumuz enerjiyi ve motivasyonu yine kendi özlerimizden almak zorundayız. Zaten öğretmen, özü itibariyle insanı motive edici karaktere sahip olan kişidir.  Öğrenciler; lisanlarını, en iyi şekilde kullanmayı ve medeni davranışlar sergilemeyi, örnek olan biz öğretmenlerden öğreneceklerdir.
    Sevgili öğrenciler!
    Yarınların geleceğisiniz; sizler cevherinizde var olan devasa enerjinizle ihtiyacınız olan her bilgiyi öğrenecek konumdasınız. Gençlik kabiliyetlerinizi, bilgi ve becerinizi artırmaya yönelirseniz hem siz hem de toplumumuz yarar görecektir. Eğer, hayatın baharında büyük ideallerin sahibi olarak, ciddi gayretler ortaya koyarsanız, yaşayacağınız hayat sizlere daha iyi bir gelecek sunacaktır.
    Sevgili öğrenciler!
    Okullarda her öğrenciye eşit eğitim – öğretim verilir ama her öğrenci aynı düzeyde eğitim alamaz. Eğer öğrenci isterse kendini okulda göstereceği çaba ve gayretler sayesinde çok daha başarılı kılar. Sizin, başarı ve beceri kazanmanızda en çok sorumluluk duyacak kimselerin yine kendiniz olduğunuzu unutmayınız.
    Ne kadar büyük hedefleriniz olursa, o oranda başarılar elde edeceğinizi biliniz. Hayat boyu daha huzurlu olmanın yolu, alınan  eğitimin kalitesiyle doğru orantılı olduğunu aklınızdan çıkarmayınız. Yeni eğitim – öğretim yılının sizlere; bilgi, beceri ve mutluluklar kazandırmasını dilerim.
    Değerli velilerimiz!
    Öğrencilerimiz sizin çocuklarınız. Onların, çalışmarılarını takip etmek, hayata bakış açılarını gözden geçirmek, insanlığa, kendilerine ve topluma yararlı kişiler olması için gerekli uğraşılar öncelikle sizlerin sorumluluğunda olan bir vazifedir.
    Çocuklarımızın üzerinde çok büyük sorumluklarımız vardır. 
    Öğrencilerimizin ilk öğretmenleri sizlersiniz. En temel bilgilerin ve özelliklerin aile ocağında, hatta anne karnında verildiği unutulmamalıdır. En şerefli bir varlık olarak yaratılan insanoğlunun temeli aile ocağında atılmaktadır. Sevgi ve saygının, sağlam bir karakterin ve tüm olumlu-olumsuz kazanımların ilk verildiği yer aile ocağıdır.
    Dolayısıyla, öğretmelerimizin  hedeflerine ulaşmalarını kolaylaştırıcı, destekleyici bir tavır sergilemeniz, çocuklarımızın kaderini sadece  öğretmenlerin omzuna yüklememeniz, üzerinize düşen sorumlulukları en iyi biçimde yerine getirmeniz gerekmektedir.   Aile, eğitimin ana beşiğidir. Bunu hiçbir zaman hatırdan çıkarmayalım.
    Bu duygu ve düşüncelerle 2011-2012 eğitim – öğretim yılında tüm yavrularımıza, onları büyük bir sabırla hem kalben, hem de zihnen eğiten meslektaşlarımıza ve sorumluluklarını üstlenen anne – babalara sağlık, mutluluk başarılar ve güzellikler getirmesini temenni ediyor selam ve saygılarımı sunuyorum.

    Rodop – Meriç (Evros) İlleri

    S.Ö.P.A. Mezunu

    Öğretmenler Derneği Başkanı

    Mehmet  DERDİMAN

     

  • 2010-2011 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MESAJI

    2010-2011 Eğitim Yılı Mesajı

    Saygıdeğer meslektaşlarım, yarınların geleceği olan kıymetli öğrencilerimiz ve değerli veliler,
     2010 – 2011 eğitim – öğretim yılı için 13 Eylül 2010 Pazartesi sabahı ilk ders zili çalacaktır.
    Yeni eğitim – öğretim yılına başlarken, eğitim camiasını ve eğitimle ilgilenen herkesi en içten muhabbetlerimle selâmlıyorum.
    Biz eğitimciler, her eğitim yılına heyecan dolu değişik plân ve programları uygulama gayreti içerisinde başlamaktayız. İnsanlık hayatında, eğitim – öğretim çok özel bir yere sahiptir. İnsanların en hayırlıları öğrenen ve öğretenlerdir anlayışıyle öğrencilerimizi hayata hazırlamamız gerekmektedir.
    Değerli meslektaşlarım!
    Bu münasebetle bizler eğitmenler olarak çok önemli bir pozisyonda olduğumuzu asla unutmamamız gerekiyor. Hem bilgiyle aydınlanma, hem de insani özellikleri, kazandırma sorumluluğumuz bulunmaktadır. Yeni bilgileri öğrenme ve öğretmenin heyecanı içerisinde yaşıyoruz. Buna öğrenme zevki de diyebiliriz. Eğitimci bu zevki sürekli yaşayan ve öğrencilerinin de yaşamasına aracılık yapan kimse olmak zorundadır.
    Değerli meslektaşlarım!
    Yeni eğitim – öğretim yılında daha başarılı olabilmek için elimizden gelen gayreti, büyük hedefler doğrultusunda ortaya koymamız gerekir. Bizler, her öğrencimizin sınırsız kabiliyetleri ve  ayrı birer dünyalarının var olduğunu biliyoruz. Öğrencilerimizin çoğu bulundukları zaman ve mekân içerisinde kabiliyetlerini açığa çıkaramamış veya çıkarma fırsatı bulamamış olabilir.
    Ancak, bizlerin sayesinde öğrencilerimizde var olan sınırsız potansiyel güç ve kabiliyetler açığa çıkacaktır. Eğitimci, her öğrencinin özünde saklı olan cevheri keşfeden ve o cevhere uygun işlem ve yaklaşımlar sergileyen erdemli bir kişidir. Bizler bu kutsal görevlerimizi  yerine getirirken muhtaç olduğumuz enerjiyi ve motivasyonu yine kendi özlerimizden almak zorundayız. Zaten öğretmen, özü itibariyle insanı motive edici karaktere sahip olan kişidir.  Öğrenciler; lisanlarını, en iyi şekilde kullanmayı ve medeni davranışlar sergilemeyi, örnek olan biz öğretmenlerden öğreneceklerdir.
    Sevgili öğrenciler!
    Yarınların geleceğisiniz; sizler cevherinizde var olan devasa enerjinizle ihtiyacınız olan her bilgiyi öğrenecek konumdasınız. Gençlik kabiliyetlerinizi, bilgi ve becerinizi artırmaya yönelirseniz hem siz hem de toplumumuz yarar görecektir. Eğer, hayatın baharında büyük ideallerin sahibi olarak, ciddi gayretler ortaya koyarsanız, yaşayacağınız hayat sizlere daha iyi bir gelecek sunacaktır.
    Sevgili öğrenciler!
    Okullarda her öğrenciye eşit eğitim – öğretim verilir ama her öğrenci aynı düzeyde eğitim alamaz. Eğer öğrenci isterse kendini okulda göstereceği çaba ve gayretler sayesinde çok daha başarılı kılar. Sizin, başarı ve beceri kazanmanızda en çok sorumluluk duyacak kimselerin yine kendiniz olduğunuzu unutmayınız.
    Ne kadar büyük hedefleriniz olursa, o oranda başarılar elde edeceğinizi biliniz. Hayat boyu daha huzurlu olmanın yolu, alınan  eğitimin kalitesiyle doğru orantılı olduğunu aklınızdan çıkarmayınız. Yeni eğitim – öğretim yılının sizlere; bilgi, beceri ve mutluluklar kazandırmasını dilerim.
    Değerli velilerimiz!
    Öğrencilerimiz sizin çocuklarınız. Onların, çalışmalarını takip etmek, hayata bakış açılarını gözden geçirmek, insanlığa, kendilerine ve topluma yararlı kişiler olması için gerekli uğraşılar öncelikle sizlerin sorumluluğunda olan bir vazifedir.
    Çocuklarımızın üzerinde çok büyük sorumluluklarımız vardır. 
    Öğrencilerimizin ilk öğretmenleri sizlersiniz. En temel bilgilerin ve özelliklerin aile ocağında, hatta anne karnında verildiği unutulmamalıdır. En şerefli bir varlık olarak yaratılan insanoğlunun temeli aile ocağında atılmaktadır. Sevgi ve saygının, sağlam bir karakterin ve tüm olumlu-olumsuz kazanımların ilk verildiği yer aile ocağıdır.
    Dolayısıyla, öğretmelerimizin  hedeflerine ulaşmalarını kolaylaştırıcı, destekleyici bir tavır sergilemeniz, çocuklarımızın kaderini sadece  öğretmenlerin omzuna yüklememeniz, üzerinize düşen sorumlulukları en iyi biçimde yerine getirmeniz gerekmektedir.   Aile, eğitimin ana beşiğidir. Bunu hiçbir zaman hatırdan çıkarmayalım.
    Bu duygu ve düşüncelerle 2010-2011 eğitim – öğretim yılında tüm yavrularımıza, onları büyük bir sabırla hem kalben, hem de zihnen eğiten meslektaşlarımıza ve sorumluluklarını üstlenen anne – babalara sağlık, mutluluk başarılar ve güzellikler getirmesini temenni ediyor selam ve saygılarımı sunuyorum.
    Son olarak, yaklaşmakta olan mübarek Ramazan Bayramınızı candan kutlar ve tüm İslâm âlemine hayırlara vesile olmasını temenni ederim.
     
    Rodop – Meriç (Evros) İlleri
    S.Ö.P.A. Mezunu
    Öğretmenler Derneği Başkanı
    Mehmet  DERDİMAN
  • 2008-2009 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI MESAJI

    2008 – 2009 Eğitim-Öğretim Yılı Mesajı

    Değerli meslektaşlarım, veliler ve yarınların geleceği olan öğrencilerimiz,
    İnsanoğlu, dünyaya gözlerini açtığı andan itibaren bilinçsiz de olsa etrafını tanıma arzusu içindedir. Zamanla bu istek bilinçli ve kurallı bir şekilde öğrenme faaliyetine dönüşür ve ilk bilgiler aile kaynaklıdır. Burada öğretmen konumunda olan kişi veya kişiler anne-baba ya da aile büyükleridir.
    Hayatın amacı ve anlamı olan yavrularınız için, pek çok zorluğa göğüs gererek fedakarlık yaptığınızı biliyoruz. Yapılan her çalışma, gösterilen her bir fedakarlık boşa gitmez. Unutmayınız ki çocuklarımıza bırakabileceğimiz en güzel miras eğitimdir. Çünkü onlar yarınların geleceğidir. Çocuklarımızı ne kadar iyi eğitirsek yarınlarımızda o kadar aydınlık olur. …
    Yeni bir eğitim-öğretim yılına başlamanın engin heyecanı ve mutluluğunu birlikte yaşıyoruz. Bu yıl aramıza yeni katılan öğrencilerimiz sorumluluğumuzu ve heyecanımızı arttırırken, bir yandan da bizlere güç ve kuvvet vermektedir.
    Eğitim “ekmekten sonra bir milletin en önemli ihtiyacıdır”. Hatta (Richart M.Bucke)’nin ifade ettiği gibi “vatan müdafaasının en ucuz ve en emin yolu eğitimdir. İşte değerli meslektaşlarım bizler böyle önemli ve ulvi bir görevi üstlenmiş bulunuyoruz. Bir toplumun geleceğinden en cok söz sahibi olanlar öğretmenlerdir. Çünkü gelecek nesli biz yetiştiriyoruz.
     Böylesine önemli görevin elbette ağır sorumlukları da vardır. Bütün meslektaşlarım bu bilinçle hareket ettiklerine inanıyorum. Cocuklarımızı, çağdaş bilgilerle donatmak ve gelişmiş toplumlardan daha ileriye götürmek, durmadan, dinlenmeden hep birlikte el ele verip daha çok çalışmalıyız. Eğitim, bilim, sanat ve kültür alanlarındaki yenilikleri sürekli takip etmemiz gerekmektedir. Sizlerin, öğrencilerimizi mutlu yarınlara ulaştırmak için hiç bir fedakarlıktan çekinmediğimizi biliyorum. Yüreğimizin sıcaklığı ile onların üşüyen gönüllerini ısıtıyor, taptaze zihinlerini aydınlatarak onları mutlu bir geleceğe hazırlamalıyız. Değeri ölçülmeyecek kadar büyük olan bu çabalarımızı, ortaya koyacağımızı inanıyorum.
    Dünyanın en zor ama bir o kadar da özel görevini üstlenmiş bilinci içerisinde öğrencilerimizi yetiştirirken şartlar ne olursa olsun, sevgi ve sabır yönünden cömert davranmamız gerekir. Unutmamalıyız ki hiçbir başarı   gayret göstermeden elde edilemez.
    Bu   duygu ve düşüncelerle 2008-2009 Eğitim-öğretim yılında tüm yavrularımıza, onları büyük bir sabırla hem kalben, hem de zihnen eğiten meslektaşlarımıza ve anne – babalara sağlık,  mutluluk ve başarılar diliyorum.
    Bu vesile ile Türkiyeden gelen yeni ders kitaplarımız,  tüm eğitim camiasına hayırlı olmasını diliyorum.
     
     Rodop – Meriç illeri S.Ö.P.A Mezunu
                 Öğretmenler Derneği
    Başkanı Mehmet DERDiMAN